Ik wil informatie over

Samenvatting klantonderzoek – februari 2019

A.A.S. Dubbeldam Schade wil iedereen op elk gewenst moment, snel, prettig en deskundig van dienst zijn. Wij vinden dat onze klanten áltijd de beste service en kwaliteit verdienen. Om onze dienstverlening zo goed mogelijk af te stemmen op de wensen en verwachtingen van klanten, hebben wij een onafhankelijk onderzoek laten uitvoeren. Goed in kunnen spelen op wensen en behoeften, begint immers met goed luisteren naar de ervaringen, tips, ideeën en suggesties van onze klanten. 

Dit onderzoek is uitgevoerd samen met landelijk netwerk A.A.S. Schadeherstel. Een netwerk van ruim 80 deskundige schadeherstelbedrijven, waar u terecht kunt voor elke schade aan uw auto, caravan, camper, truck, motor of scooter. Onze missie? Samen ervoor zorgen dat onze klanten 100% tevreden zijn!

Enkele highlights uit het A.A.S. Dubbeldam Schade klantonderzoek

  • Veel van onze klanten hebben deelgenomen aan het A.A.S. Dubbeldam Schade klantonderzoek, maar liefst 445! Daar zijn we blij mee, want hierdoor hebben we een representatief beeld van hoe klanten ons beoordelen. Waar we ook blij mee zijn, is dat klanten heel duidelijk zijn in wat ze aan ons en aan onze dienstverlening waarderen. Een aantal klanten gaf ons ook huiswerk mee of tips voor verbetering. Waardevolle feedback waar wij meteen mee aan de slag gaan!
  • Onze dienstverlening wordt door klanten over het algemeen als ‘goed’ tot ‘zeer goed’ ervaren. Het gaat daarbij om elementen als bereikbaarheid (e-mail/tel.), klantvriendelijkheid, vervangend vervoer, kwaliteit van schadeherstel, snelheid van schadeherstel, autoruit herstel en aflevering van de auto. Gemiddeld gaf 88,3% van de klanten een cijfer 8 of hoger voor de totale dienstverlening van A.A.S. Dubbeldam Schade.
  • Wat met name gewaardeerd wordt door onze klanten is dat wij ervoor zorgen dat zij 100% tevreden zijn, dat wij hun auto weer in topconditie brengen en dat we klant gedreven medewerkers in dienst hebben. Daarnaast geven veel klanten aan dat ze het waarderen dat A.A.S. Dubbeldam Schade ervoor zorgt dat ze mobiel blijven en alles voor de klanten regelt. Zie de grafiek op pagina 2. 
  • Veel klanten weten ons te vinden via aanbevelingen en veel klanten worden doorverwezen vanuit de verzekeraars waar wij contracten mee hebben.
  • De belangrijkste redenen voor klanten om voor A.A.S. Dubbeldam Schade te kiezen zijn de nabijheid van het bedrijf, onze goede reputatie en betrouwbare uitstraling. 
  • Na ‘deukjes dag’ bieden wij nu ook de nieuwe dienst A.A.S. Dagherstel aan, waarbij kleine schades binnen één dag en tegen eenvaste prijs worden gerepareerd. Deze doorlopende dienst is goed ontvangen door de deelnemers aan ons onderzoek. Een behoorlijk aantal klanten toonde direct belangstelling voor deze Dagherstelservice of berekende na afloop zelf de kosten van de schade op www.aas-dagherstel.nl. Deze service gaan we de komende tijd dus nog meer onder de aandacht brengen. 
  • A.A.S. Dubbeldam Schade streeft ernaar om vanuit alle locaties, dicht bij de klant, een goed aanbod rond schadeherstel aan te bieden. Uit de cijfers blijkt dat onze klanten goed bekend zijn met autoschadeherstel. Veel minder bekend is dat wij ook campers, caravans, motoren en scooters repareren en dat klanten ook bij ons terecht kunnen om een ruit te laten repareren of te vervangen. 
  • Wij vinden het belangrijk om klanten zoveel mogelijk te ontzorgen bij schade. Toch blijkt uit het onderzoek dat weinig klanten weten dat wij 24/7 bereikbaar zijn en een gratis haal- en brengservice hebben. Ook zijn heel weinig klanten bekend met onze WA-verhaalservice. Met deze service verhalen wij namens de klant de schade op de tegenpartij indien die schuld heeft aan de schade. Dat doen we helemaal gratis, want schade is al vervelend genoeg! 
  • Enkele grafieken uit het onderzoek waaruit blijkt wat onze klanten waarderen aan ons schadebedrijf en op welke wijze zij over ons praten:

Wat waardeert u het meest aan A.A.S. Dubbeldam Schade?
 

Op welke manier praat u over A.A.S. Dubbeldam Schade als dit ter sprake komt?
 

  • Dat onze klanten heel betrokken zijn en graag meedenken met A.A.S. Dubbeldam Schade, blijkt uit de vele open reacties van de deelnemers aan het onderzoek. Dankzij deze aanvullingen weten wij nog beter wat klanten belangrijk vinden, naast goed schadeherstel. Zo benoemen klanten dat ze veel waarde hechten aan de goede uitleg, vriendelijke ontvangst en professionaliteit en betrouwbaarheid van onze medewerkers. Maar ook de nette uitstraling van onze werkplaats en het op video vastleggen van de reparatie worden erg gewaardeerd!
  • In enkele gevallen waren er minder goede ervaringen met ons bedrijf. Genoemd worden bijvoorbeeld de te lange wachttijd voordat de auto kon worden gerepareerd of dat de auto de eerste keer niet helemaal goed was hersteld. Ook van deze punten willen wij graag leren. We doen ons best om dit soort ervaringen in de toekomst te voorkomen.
  • in het onderzoek gaven ongeveer 120 klanten aan dat ze graag op de hoogte blijven van nieuwe ontwikkelingen en speciale acties door middel van onze digitale nieuwsbrief. Wij nemen deze klanten op in ons mailbestand. 
  • Klanten die écht tevreden zijn, bevelen ons bedrijf vaak graag aan bij vrienden of kennissen. Wij vroegen onze klanten daarom: 

Hoe waarschijnlijk is het dat u A.A.S. Dubbeldam Schade zou aanbevelen bij vrienden of bekenden?
  • Uit het onderzoek blijkt dat veel klanten A.A.S. Dubbeldam Schade graag aanbevelen. Maar liefst 79,5% van alle klanten scoort een 8 of hoger op de vraag hoe waarschijnlijk het is dat zij A.A.S. Dubbeldam Schade aanbevelen bij vrienden of kennissen. Veel van deze enthousiaste klanten (ongeveer 70%) heeft ons ook daadwerkelijk aanbevolen bij vrienden of kennissen. Dit zijn mooie cijfers die wij graag vasthouden!
  • Een verrassend groot aantal van 59 klanten is zo enthousiast over A.A.S. Dubbeldam Schade dat zij interesse hebben getoond voor deelname aan een klantenpanel, georganiseerd door A.A.S. Dubbeldam Schade. Wij gaan onderzoeken hoe wij het klantenpanel vorm kunnen geven, zodat we nog beter kunnen leren van onze klanten.

Enkele uitspraken van klanten van A.A.S. Dubbeldam Schade

Contact en service is zeer goed. Schadeherstel is niet meer terug te zien na reparatie’

‘Ze helpen en adviseren je graag als je niet bekend bent met schadeservice’

‘Vakwerk. Niets meer te zien van de schade. Snelle service’

‘Goed en betrouwbaar bedrijf’

‘Zeer klantgerichte, vriendelijke mensen die zich goed inleven in de narigheid van een 
klant wiens auto zwaar beschadigd is. En dan de goede herstelwerkzaamheden 
en de piekfijne staat van aflevering’

‘Zeer prettig geholpen en goede kwaliteit’

‘Ze doen alles om de schade zo snel mogelijk te herstellen’

‘Er werken uiterst vriendelijke en deskundige mensen, bij wie je je thuis voelt’

‘Uitstekend Schadeherstelbedrijf’

‘De ontvangst is vriendelijk. Er is met kennis van zaken een kostenanalyse 
gemaakt. Het uitgevoerde schadeherstel is voor 100% naar tevredenheid uitgevoerd 
en binnen de afgesproken termijn’

‘Zeer klantvriendelijk personeel en goede service’

Goed bedrijf, ik werd gehaald en gebracht, ik was heel tevreden’ 

‘Goede service, helder en accuraat, Duidelijk in afspraken’

‘Een kwalitatief goed bedrijf waarbij naar de klant geluisterd wordt en de reparatie prima 
uitgevoerd wordt. Ook de emotionele kant van het verhaal krijgt aandacht’ 

‘Klantvriendelijke houding, herstel goed, goed vervangend vervoer’

‘Schade afhandeling zeer correct’

‘Ik ben zeer tevreden. Ik belde dat ik een lekke band had.Gelijk geholpen’

‘Kwaliteit, vakmanschap, goede service’

‘Ze hebben voor mij uitstekend werk hebben gedaan!’

‘Ik ben er positief over en je kunt daar altijd terecht als je schade hebt of voor 
informatie. Er zijn geen problemen en je wordt eerlijk geholpen’

‘Fijn, klantgericht bedrijf met vriendelijk personeel’

‘Goed geholpen bij de balie en per telefoon en alles werd goed uitgelegd’

‘Dat het heel netjes is, goede ontvangst. En ze laten zien wat ze gedaan hebben. 
Dit alles is vast gelegd op video. Daar waren wij het meest van onder de indruk’

‘Correct bedrijf. Professioneel. Oplossingsgericht’

‘Dat men daar voor schadeherstel aan het goede adres is, zeer vriendelijke service en afhandeling’

‘A.A.S. Dubbeldam Schade levert kwaliteit, is klantvriendelijk en persoonlijk in het zakelijke contact’

‘Geeft mij een zorgeloos gevoel. Betrouwbaar. Snelle en vriendelijke, optimale service’

‘Ze doen alles voor je om je bij schade zo plezierig mogelijk te verhelpen’

‘Het is een zeer betrouwbaar bedrijf’

‘Mijn schade was perfect gerepareerd, tijdens een afspraak ná deukjes dag’

‘Flexibel, meedenken, afspraken nakomen, creatief en innovatief’

‘Goede dienstverlening en ook daarna, mocht het niet goed opgelost zijn’

‘Goede service, erg klantvriendelijk en eerlijk over kosten en reparatie’

‘Top bedrijf met perfecte service en kwaliteit van herstel’

‘Betrokken medewerkers die met plezier hun klanten helpen’

‘Het is een bedrijf dat al jaren positief bezig is met schade herstel’

‘Goede service, vakspecialisten, prima resultaat. Ze hebben dag schadeherstel
 in de vorm van deukjesdagen! Hartstikke leuk’

‘Zeer aanbevelingswaardig en altijd goed geholpen’

‘Betrouwbare mensen en uiterst behulpzaam en net schadeherstel’

‘Afhandeling van schade was perfect en binnen de afgesproken termijn’